Kesäkuun kuukauden klapintekijä

Kesäkuun kuukauden Hakki Pilke käyttäjä on Simo Rousu Ylitorniosta. Simo tekee noin 1000 kuutiota polttopuuta vuosittain ja toimittaa klapit säkeissä tai peräkärryllä asiakkaille. Hän on luottanut Hakki Pilkeen koneisiin yli 15 vuotta ja käytöstä löytyy modernin 38 Pro:n lisäksi myös klassikko 2X klapikone.

Simo Rousu hankki ensimmäisen polttopuukoneensa vuonna 2003 suosittelujen perusteella: ”Hakki Pilke 2X on markkinoiden paras klapikone”. Jälkeenpäin ajateltuna suosittelijat eivät olleet lainkaan väärässä, sillä Hakki Pilke 2X mullisti polttopuunvalmistuksen 1990 –luvulla ja oli yksi maailman myydyimmistä klapikoneista. Simon traktorikäyttöinen 2X toimii edelleen, mutta yrittäjä kaipasi vanhan koneen rinnalle uutta tekniikka.

”Päätin hankkia Pro-sarjan Hakki Pilke 38 Pro –klapikoneen, koska olin ollut erittäin tyytyväinen vuosien varrella Hakki Pilkkeen varaosahuoltoon ja palveluun”, sanoo Simo. Simon valintaan vaikutti myös koneen turvallisuus ja suorituskyky. Koneen voimansiirrossa ei käytetä lainkaan kiilahihnoja, jolloin kone pysyy vuodesta toiseen yhtä luotettavana ja suorituskykyisenä.

Maksimikokoista puuta varten hänellä on koneessa kahdeksaan osaan halkaiseva terä. Koneessa on myös lisävarusteena öljynlauhdutin, öljynlämmitin ja purupuhallin, jotka kaikki ovat tarpeellisia, kun puita tehdään ammattimaisesti.

38 Pro koneessa on HakkiCutTM sahauskäyttöliittymä, jossa katkaisu tapahtuu napin painalluksella. ”Joystick on helppo käyttää ja toimii pakkasessakin hyvin. Tämä on tärkeää, sille teen pääosin kaikki polttopuut talvella”, kertoo Simo. Simon 38 Pro on ns. combimalli, eli sitä voi käyttää niin traktorilla kuin sähköllä. Hän suosii sähköä, sillä se on edullisempaa ja hiljaisempaa, kun traktori ei pauhaa vieressä.

Simo Rousu on pyörittänyt ammattimaista polttopuubisnestä vuosia Ylitornion alueella näkyvällä paikalla valtatien varressa. Onnittelut Simolle voitosta ja onnea tulevaan myyntikauteen!